logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Literatura

/

Monografije

Odnos Romov do zgodovine


Avtor(ji):Staša Ivanec
Soavtor(ji):Danijela Trškan (ur.), Darja Pipuš Sunesko (prev.), Danijela Trškan (prev.)
Leto:2011
Založnik(i):Oddelek za zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Zbirk(e):Historia: znanstvena zbirka Oddelka za zgodovino Filozofska fakultete v Ljubljani; 19
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Staša Ivanec je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:Trojarjev_zbornik.pdf
Velikost:94.84MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Pričujoči prispevek prikazuje zgodovino indijskih nomadov od obdobja, ko so prvič stopili na evropska tla ter so jih Evropejci sprejeli pod imenom Cigani, do obdobja njihovega preganjanja, ki je v najhujši obliki potekalo pod oblastjo nacionalsocializma (holokavst) ter vse do vzpostavitve nove romske identitete. Čeprav je članek v precejšnji meri zasnovan kot longitudinalni časovni pregled, se v ozadju skriva želja po odgovoru na vprašanje, kakšen je odnos Romov do zgodovine. S tem vprašanjem je povezanih več podvprašanj: kdo so Romi; kakšna je njihova kulturna identiteta, kakšen je njihov vsakdanji način življenja ter odnosi med Romi in Neromi. V zaključku so podane bistvene ugotovitve posameznih poglavij in odgovori na gornja vprašanja. Glede na to, da je bilo uradno poimenovanje Rom sprejeto s strani Romov in mednarodnih organizacij šele leta 1971, je v prispevku izraz Cigan uporabljen z vsem spoštovanjem do nosilcev tega imena, z namenom prikazati zgodovinsko identiteto in razvoj tega ljudstva. Z uporabo pojma Cigan, nato Rom, želimo poudariti trenutek, ki ključno vpliva na spremembo romske identitete in romskega samozavedanja.
Metapodatki (13)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/31005
    • naslov
      • Odnos Romov do zgodovine
      • Attitude of the Roma people towards History
    • ustvarjalec
      • Staša Ivanec
    • soavtor
      • Danijela Trškan (ur.)
      • Darja Pipuš Sunesko (prev.)
      • Danijela Trškan (prev.)
    • predmet
      • Indijski nomadi
      • Cigani
      • holokavst
      • Romi
      • romski dan
      • romska kultura in izročila
      • Indian nomads
      • Gypsies
      • holocaust
      • Roma day
      • Roma people
      • Roma tradition and culture
    • opis
      • Pričujoči prispevek prikazuje zgodovino indijskih nomadov od obdobja, ko so prvič stopili na evropska tla ter so jih Evropejci sprejeli pod imenom Cigani, do obdobja njihovega preganjanja, ki je v najhujši obliki potekalo pod oblastjo nacionalsocializma (holokavst) ter vse do vzpostavitve nove romske identitete. Čeprav je članek v precejšnji meri zasnovan kot longitudinalni časovni pregled, se v ozadju skriva želja po odgovoru na vprašanje, kakšen je odnos Romov do zgodovine. S tem vprašanjem je povezanih več podvprašanj: kdo so Romi; kakšna je njihova kulturna identiteta, kakšen je njihov vsakdanji način življenja ter odnosi med Romi in Neromi. V zaključku so podane bistvene ugotovitve posameznih poglavij in odgovori na gornja vprašanja. Glede na to, da je bilo uradno poimenovanje Rom sprejeto s strani Romov in mednarodnih organizacij šele leta 1971, je v prispevku izraz Cigan uporabljen z vsem spoštovanjem do nosilcev tega imena, z namenom prikazati zgodovinsko identiteto in razvoj tega ljudstva. Z uporabo pojma Cigan, nato Rom, želimo poudariti trenutek, ki ključno vpliva na spremembo romske identitete in romskega samozavedanja.
      • This contribution shows the history of Indian nomads from the period, when they first entered European soil and Europeans accepted them as gypsies, to the period of their persecution, which culminated in the worst form during the National Socialism (holocaust), up to the establishment of the new Roma identity. Although the article is predominantly based as an overview in time, it is underlined by a desire to answer the question, what the attitude of the Roma people towards history is. Here there are many sub questions: who are the Roma people, what is their cultural identity, what is their daily life like, and the question of relations between the Roma and non-Roma. The conclusion gives key findings of individual chapters and answers the abovementioned questions.With regard to that the legal naming of the Roma was recognized by the Roma people and international organizations only in 1971, the contribution uses the term Gypsy with all due respecttowards the bearers of the name and with the intent to present the historical identity and development of the people. With the use of the term Gypsy, then Roma, we wish to emphasize the moment that crucially influences the change in the Roma identity and their self-awareness.
    • založnik
      • Oddelek za zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani
    • zbirka
      • Historia: znanstvena zbirka Oddelka za zgodovino Filozofska fakultete v Ljubljani; 19
    • datum
      • 2011
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd