logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Literatura

/

Monografije

Vzgoja in izobraževanje za človekove pravice pri pouku zgodovine ter pojem človekove pravice do 18. stoletja


Avtor(ji):Erika Rustja
Soavtor(ji):Danijela Trškan (ur.), Darja Pipuš Sunesko (prev.), Danijela Trškan (prev.)
Leto:2011
Založnik(i):Oddelek za zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Zbirk(e):Historia: znanstvena zbirka Oddelka za zgodovino Filozofska fakultete v Ljubljani; 19
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Erika Rustja je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:Trojarjev_zbornik.pdf
Velikost:94.84MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Človekove pravice so v zadnjih letih pridobile izjemno vlogo tako v političnem kot v vsakdanjem življenju; o njih je zlasti zelo pomembno govoriti tudi v novi dobi. v času globalizacije. Predpogoj uveljavljanja človekovih pravic je širjenje zavesti in znanja o njih. Z vzgojo in izobraževanjem za človekove pravice je zelo povezan predmet oz. pouk zgodovine; v gimnazijah je ta predmet tisti, brez katerega si ni mogoče zamisliti učinkovitega pouka človekovih pravic. Učinkovito poučevanje o človekovih pravicah pa je vezano na razpravo o tem, ali je koncept človekovih pravic novodobni ali ima daljšo zgodovino. V prispevku zato želimo prikazati pomen vzgoje in izobraževanja za človekove pravice, prikazati, da ima koncept človekovih pravic daljšo zgodovino, ter predstaviti različne definicije in razvoj koncepta do 18. stoletja; oboje lahko služi kot napotilo za vključitev v pouk zgodovine, zlasti v gimnazijah.
Metapodatki (13)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/30992
    • naslov
      • Vzgoja in izobraževanje za človekove pravice pri pouku zgodovine ter pojem človekove pravice do 18. stoletja
      • Human Rights education in History lessons and the term Human Rights before the 18th Century
    • ustvarjalec
      • Erika Rustja
    • soavtor
      • Danijela Trškan (ur.)
      • Darja Pipuš Sunesko (prev.)
      • Danijela Trškan (prev.)
    • predmet
      • človekove pravice
      • dokumenti
      • vzgoja in izobraževanje
      • pouk zgodovine
      • gimnazije
      • Human rights
      • documents
      • education
      • history lessons
      • general secondary school
    • opis
      • Človekove pravice so v zadnjih letih pridobile izjemno vlogo tako v političnem kot v vsakdanjem življenju; o njih je zlasti zelo pomembno govoriti tudi v novi dobi. v času globalizacije. Predpogoj uveljavljanja človekovih pravic je širjenje zavesti in znanja o njih. Z vzgojo in izobraževanjem za človekove pravice je zelo povezan predmet oz. pouk zgodovine; v gimnazijah je ta predmet tisti, brez katerega si ni mogoče zamisliti učinkovitega pouka človekovih pravic. Učinkovito poučevanje o človekovih pravicah pa je vezano na razpravo o tem, ali je koncept človekovih pravic novodobni ali ima daljšo zgodovino. V prispevku zato želimo prikazati pomen vzgoje in izobraževanja za človekove pravice, prikazati, da ima koncept človekovih pravic daljšo zgodovino, ter predstaviti različne definicije in razvoj koncepta do 18. stoletja; oboje lahko služi kot napotilo za vključitev v pouk zgodovine, zlasti v gimnazijah.
      • Human rights have over the last years acquired an exceptional role both in political and everyday life. It is important to discuss them also in modern age, with the globalization process underway. The precondition of enforcing human rights is the awareness and knowledge of them. History is the subject closely connected to the education of human rights. ln general secondary schools it is hard to imagine effective learning of human rights without the subject history. Effective teaching on human rights is also linked to the discussion on whether the concept of human rights is modern or has a history behind it. This contribution wishes to present the importance of human rights education, that the concept behind human rights has a longer history and to present various definitions and the development of the concept before the 18th Century. Both can serve as a guideline to include it in history lessons, especially in general secondary schools.
    • založnik
      • Oddelek za zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani
    • zbirka
      • Historia: znanstvena zbirka Oddelka za zgodovino Filozofska fakultete v Ljubljani; 19
    • datum
      • 2011
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd