logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Literatura

/

Monografije

Koncept nacionalne vzgoje in pouk zgodovine v srednjih šolah na slovenskem v 2. polovici 19. stoletja


Soavtor(ji):Danijela Trškan (ur.), Darja Pipuš Sunesko (prev.), Danijela Trškan (prev.)
Leto:2011
Založnik(i):Oddelek za zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, Ljubljana
Jezik(i):slovenščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Zbirk(e):Historia: znanstvena zbirka Oddelka za zgodovino Filozofska fakultete v Ljubljani; 19
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Monika Govekar-Okoliš je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:Trojarjev_zbornik.pdf
Velikost:94.84MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
V 2. polovici 19. stoletja Slovenci nismo imeli svoje pristojnosti in zelo malo možnosti za oblikovanje koncepta slovenske nacionalne vzgoje znotraj avstrijskega šolstva. To spoznamo iz predpisanih predmetnikov in učnih načrtov za srednje šole. Na teh, kot smo ugotovili, so imeli največjo vlogo pri oblikovanju koncepta slovenske nacionalne vzgoje prav zavedni slovenski učitelji, ki so znali uporabiti vsebine predmetov tudi za širjenje znanj iz slovenske zgodovine, kulture, umetnosti in pomena slovenskega jezika. S tem so lahko bolj razvijali kulturno nacionalno identiteto kot politično, kajti cilji in vsebine predmetov niso imeli posebnih poudarkov na politiki, še najmanj na politiki slovenskih dežel. Znanja o tem so lahko dijaki dobili vzporedno s spoznanji političnega razvoja Avstrije prav pri pouku geografije in zgodovine, sploh če ga je vodil zavedni slovenski učitelj.
Metapodatki (13)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/30981
    • naslov
      • Koncept nacionalne vzgoje in pouk zgodovine v srednjih šolah na slovenskem v 2. polovici 19. stoletja
      • The Concept of National education and History lessons in secondary school in Slovenia in the 2nd half of the 19th century
    • ustvarjalec
      • Monika Govekar-Okoliš
    • soavtor
      • Danijela Trškan (ur.)
      • Darja Pipuš Sunesko (prev.)
      • Danijela Trškan (prev.)
    • predmet
      • nacionalna vzgoja
      • srednje šole
      • predmetniki in učni načrti
      • učni cilji
      • vsebine nacionalnih predmetov
      • pouk zgodovine
      • zavedni slovenski učitelji
      • national education
      • secondary schools
      • syllabuses and curricula
      • teaching goals
      • content of national subjects
      • history lessons
      • conscious Slovenian teachers
    • opis
      • V 2. polovici 19. stoletja Slovenci nismo imeli svoje pristojnosti in zelo malo možnosti za oblikovanje koncepta slovenske nacionalne vzgoje znotraj avstrijskega šolstva. To spoznamo iz predpisanih predmetnikov in učnih načrtov za srednje šole. Na teh, kot smo ugotovili, so imeli največjo vlogo pri oblikovanju koncepta slovenske nacionalne vzgoje prav zavedni slovenski učitelji, ki so znali uporabiti vsebine predmetov tudi za širjenje znanj iz slovenske zgodovine, kulture, umetnosti in pomena slovenskega jezika. S tem so lahko bolj razvijali kulturno nacionalno identiteto kot politično, kajti cilji in vsebine predmetov niso imeli posebnih poudarkov na politiki, še najmanj na politiki slovenskih dežel. Znanja o tem so lahko dijaki dobili vzporedno s spoznanji političnega razvoja Avstrije prav pri pouku geografije in zgodovine, sploh če ga je vodil zavedni slovenski učitelj.
      • In the 2nd half of the 19th Century Slovenians had little jurisdiction and very few options in forming a concept of national education within the Austrian school system. This is evident from the syllabuses and curricula for secondary schools of that time. As \v e have determined, the nationally conscious Slovenian teachers had the greatest role in forming a concept of Slovenian national education. They knew how to use the contents of subjects also for the distribution of knowledge in Slovenian history, culture, art and the importance of Slovenian language. This helped to develop the cultural and national identity, as well as political, since the goals and contents of the subject had no emphasis on politics, especiallyof the politics of Slovenian countries. Students obtained this knowledge parallel to the education of the political development of Austria at geography and history, of course with the precondition that they were taught by a nationally aware Slovenian teacher.
    • založnik
      • Oddelek za zgodovino Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani
    • zbirka
      • Historia: znanstvena zbirka Oddelka za zgodovino Filozofska fakultete v Ljubljani; 19
    • datum
      • 2011
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Slovenščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd