logo
ŽRTVE I.SVŽRTVE II.SVPOPISIZIC

/

Serijske publikacije

/

Dve domovini / Two Homelands

Is primary school in Slovenia just and fair: the case of migrant children from former Yugoslavia


Avtor(ji):Mojca Peček
Soavtor(ji):Marjan Drnovšek (ur.)
Leto:2005
Založnik(i):Inštitut za slovensko izseljenstvo in migracije ZRC SAZU, Ljubljana
Jezik(i):angleščina
Vrst(e) gradiva:besedilo
Avtorske pravice:
CC license

To delo avtorja Mojca Peček je ponujeno pod Creative Commons Priznanje avtorstva-Nekomercialno-Brez predelav 4.0 Mednarodna

Datoteke (1)
Ime:Dve_domovini_22.pdf
Velikost:59.15MB
Format:application/pdf
Odpri
Prenesi
Opis
Prispevek skozi obravnavo priseljencev iz bivše Jugoslavije postavlja v ospredje vprašanje, kako se načelo pravičnosti kaže znotraj slovenskega šolskega sistema. Šolski sistem najprej analizira na formalnem nivoju, kaže pa tudi, kakšen odnos imajo do otrok priseljencev učitelji. Pri tem izhaja iz analize vprašalnika, delanega na reprezentativnem vzorcu učiteljev. Iz odgovorov učiteljev je zaznati prepričanje, da mora bili šola pravična do otrok priseljencev in sicer v tem smislu, da otrok ne poučuje ločeno, v posebnih razredih ali šolah. Manj senzibilnosti pa je zaznati na področjih, ali bi moralo biti in kaj, drugačno za otroke priseljence, da bi bili lahko prav tako uspešni, kot njihovi vrstniki. Tega ne moremo razumeti izven formalnih okvirov slovenskega šolskega sistema. Šolska zakonodaja je namreč sama v sebi protislovna, z vidika splošnih načel sicer govori o načelu enakih možnosti s pravico posameznika do drugačnosti, vendar to v konkretnih izvedbah povsem zanika.
Metapodatki (12)
  • identifikatorhttps://hdl.handle.net/11686/15229
    • naslov
      • Is primary school in Slovenia just and fair: the case of migrant children from former Yugoslavia
      • Je osnovna šola v Sloveniji pravična in poštena: primer izseljenskih otrok iz bivše Jugoslavije
    • ustvarjalec
      • Mojca Peček
    • soavtor
      • Marjan Drnovšek (ur.)
    • predmet
      • pravičnost
      • priseljenci iz bivše Jugoslavije
      • osnovna šola
      • stališča učiteljev
      • justice
      • immigrants from former Yugoslavia
      • elementary school
      • teacher's opinions
    • opis
      • Prispevek skozi obravnavo priseljencev iz bivše Jugoslavije postavlja v ospredje vprašanje, kako se načelo pravičnosti kaže znotraj slovenskega šolskega sistema. Šolski sistem najprej analizira na formalnem nivoju, kaže pa tudi, kakšen odnos imajo do otrok priseljencev učitelji. Pri tem izhaja iz analize vprašalnika, delanega na reprezentativnem vzorcu učiteljev. Iz odgovorov učiteljev je zaznati prepričanje, da mora bili šola pravična do otrok priseljencev in sicer v tem smislu, da otrok ne poučuje ločeno, v posebnih razredih ali šolah. Manj senzibilnosti pa je zaznati na področjih, ali bi moralo biti in kaj, drugačno za otroke priseljence, da bi bili lahko prav tako uspešni, kot njihovi vrstniki. Tega ne moremo razumeti izven formalnih okvirov slovenskega šolskega sistema. Šolska zakonodaja je namreč sama v sebi protislovna, z vidika splošnih načel sicer govori o načelu enakih možnosti s pravico posameznika do drugačnosti, vendar to v konkretnih izvedbah povsem zanika.
      • This paper looks at the principle of justice as it is applied in the Slovenian school system on the case of migrant children from former Yugoslavia. It first analyses the school system at the formal level and then presents teachers' views on migrant children as gathered in a survey carried out on a representative sample of teachers. Teachers’ answers seem to indicate their belief that school must be just and fair towards migrant children, namely, that these children should not be taught in separate schools and classes. However, teachers showed less sensitivity when asked whether and what should be done for migrant children to help them become as successful as their peers. Their replies cannot be understood out of the context of the Slovenian school system. The school legislation itself is ambivalent, on the general level it subscribes to the principle of equal opportunity and the right of the individual to be different, yet in practice these principles are negated.
    • založnik
      • Inštitut za slovensko izseljenstvo in migracije ZRC SAZU
    • datum
      • 2005
    • tip
      • besedilo
    • jezik
      • Angleščina
    • jeDelOd
    • pravice
      • licenca: ccByNcNd