Prispevek skozi obravnavo priseljencev iz bivše Jugoslavije postavlja v ospredje vprašanje, kako se načelo pravičnosti kaže znotraj slovenskega šolskega sistema. Šolski sistem najprej analizira na formalnem nivoju, kaže pa tudi, kakšen odnos imajo do otrok priseljencev učitelji. Pri tem izhaja iz analize vprašalnika, delanega na reprezentativnem vzorcu učiteljev. Iz odgovorov učiteljev je zaznati prepričanje, da mora bili šola pravična do otrok priseljencev in sicer v tem smislu, da otrok ne poučuje ločeno, v posebnih razredih ali šolah. Manj senzibilnosti pa je zaznati na področjih, ali bi moralo biti in kaj, drugačno za otroke priseljence, da bi bili lahko prav tako uspešni, kot njihovi vrstniki. Tega ne moremo razumeti izven formalnih okvirov slovenskega šolskega sistema. Šolska zakonodaja je namreč sama v sebi protislovna, z vidika splošnih načel sicer govori o načelu enakih možnosti s pravico posameznika do drugačnosti, vendar to v konkretnih izvedbah povsem zanika.